2:a Advent

Godmorgon!
Underbart, inatt har jag bara vaknat en gång, och klarar hela natten utan hostmedicin. Känns lovely.

2:a Advent idag då, och bara 17 dagar kvar till Julafton. Varför går tiden så fort? Jag hinner inte med. Har typ hälften av alla julklappar kvar?! Och så dimper inte lönen ner förrän dagen innan, alltså den 23:e. Vem vill gå och handla då? Inte jag med min kula iaf. Tur man har en snäll mamma som lånar ut så länge så man kan gå iaf i liite lugn och ro. Den 23:e lär det ju vara hets i affärerna.
Har ni handlat klart alla julklappar?

Idag blir det städdag, typiskt söndagar... Kanske därför just söndagar känns så tråkiga? =) Pontus vill ta upp granen idag, men jag vet inte... Känns lite tidigt?
Minns när jag och bror min var mindre, när iv bodde hemma. Vi ville alltid ta upp den till 1:a Advent. Självklart gjorde vi det, vilka föräldrar kan säga nej till 4 små hundögon haha... Saknar jularna när man var mindre. Det var så speciellt på nått sätt. Speciellt julaftonsmornarna när vi gick ner i pyjamaserna till källaren och satt där och åt frukost och öppna paket. Stämningen var alltid på topp.

Jaja, nog tjatat om det, det visar sig helt enkelt om granen åker upp idag eller i veckan! Fast nu när jag tänker på det blir man ju rätt sugen att ta upp den haha...

Hoppas på att det regnar mindre idag, så William kan få busa av sig ordentligt ute. Igår blev det bara en promenad till affären, eftersom det just regnade så mkt. Tråkigt.

Nej, nu ska jag fylla på kaffekoppen, sen kika runt lite på Tradera innan William vaknar!

Ha en trevlig dag!


Kommentarer
Postat av: Mathilda

Vi ska sätta upp granen idag =) Tycker det är alldeles lagom! Nu har ju halva adventtiden gått =)

2008-12-07 @ 09:26:13
URL: http://mathildavestin.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl-adress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Vad hade du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0