Att lägga sig i andras liv

Jag älskar att diskutera (med folk som klarar av att diskutera), och har diskuterat just detta ämne mycket med Pontus, och även med mina vänner.

Det handlar om folk som bara älskar att lägga sig i andras liv hela tiden, och då menar jag inte på ett positivt sätt.

Det här började jag märka av när jag blev "hästtjej". Ni som inte håller på med hästar skulle bara veta vad som försiggår innanför stalldörrarna. Jävlar vad folk är falska. Det snackas bakom ryggen hela tiden, och det komiska är, att de som snackar berättar ofta till vännerna till den det snackas om. Så den som det snackas om får ju alltid veta det. Ändå går den personen som snackar, runt med ett falskt leende hela dagarna och pratar med den utsatta personen som om det regnade ute.
Och vad snackas det om då? Jo, om den utsattes liv. Just i ett stall handlar det ju då oftast om hur denne sköter sin häst. Allt som andra gör som man inte gör själv, är totalt fel.
Jag förstår inte vad som sporrar dessa människor att hålla på som dom gör? Vad får dom ut av att snacka och spekulera så mycket? Mår dom bättre av det? Oftast är svaret nej. Oftast är det såna personer som har ett olyckligt liv själva, att dom bara älskar att invardera på andras liv. Om man inte själv är lycklig, varför ska andra vara det då?

Sen jag la hästeriet på hyllan så har jag märkt att detta fortsätter utanför stallet, vilket jag inte trodde innan jag började med hästar. Förvisso var jag ju bara 6-7 år då, då visste man ju inte bättre.

Vi är omringade av folk som verkligen älskar att rota i våra liv, att hitta våra svagaste punkter och spela på dem. Men frågan är fortfarande, vad får dom ut av det? Mår dom bättre?
Oftast är personerna som håller på (även här, utanför stallet) folk som inte har ett eget intressant liv, som inte har ett eget förhållande, som inte är lyckliga. Men sen finns det dom som lever fullt normala liv, men som ändå håller på. Så något måste ju fattas dom?

Jag lever ett intressant liv, har mitt livs kärlek vid min sida och en underbar son, jag har en perfekt familj. Så kanske folk snackar om oss? Antagligen. Alla snackar om alla, så är det bara.

Dom som jag vill ha i mitt liv, har jag i mitt liv. Dom är ovärderliga för mig och jag värdesätter dom högre än mig själv.
Pontus
William
Mamma
Pappa
Bror
resten av hela min släkt
Sandra
Helene
Det är ni som betyder mest, jag gör allt för er! <3

Kommentarer
Postat av: Me

Ja, beror ofta på avundsjuka eller att de bara behöver trycka ner andra för att själva må bra. Äckligt är vad d är!

2008-07-12 @ 19:42:05
URL: http://modestiaaparte.blogg.se/
Postat av: natalie

hejhej, kolla gärna in min blogg och kom med tips på vad just DU tycker jag ska skriva om mera ! tar emot allas ideér och försöker göra det bästa av det :)

hoppas du får en fortsatt trevlig kväll

2008-07-12 @ 19:48:38
URL: http://twiggys.blogg.se/
Postat av: camilla

Tror faktiskt att det är just så att dessa människor som snackar, inte är speciellt nöjda med sig själva. Då är det väldigt lätt att slå ner på andras svaga sidor. Ja, skitsnack är verkligen inte den bästa egenskapen.

2008-07-15 @ 20:33:53
URL: http://www.metrobloggen.se/lillmamman

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl-adress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Vad hade du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0