En bra dag!

Idag har vi haft strålande sol hela dagen, helt underbart har det var. Inte dövarmt, utan alldeles lagom. Under förmiddag plockade jag en hel del, medan William busade med pappa sin.
Sen under eftermiddag har jag och William mest vart ute i det sköna vädret. Tog en långpromenad.
Nu försöker jag hålla honom vaken iaf en timme till. Han är jättetrött, sov endast 30 min i eftermiddas. Men om han somnar nu, kommer han inte sova hela natten. Så en timme till får han stå ut plutten = )

Det märkt att han börjar förstå hur saker och ting funkar nu. Han staplar leksakerna på varann så försiktigt så, så det inte ska ramla. Han vet hur han ska ställa sina runda leksaker upp så dom inte ramlar. Duktig pojke! =) Och han reser sig så fort han får tillfälle, och han tycker det är lika kul varje gång haha. Får se när han behagar ta sina första steg, men det får ta den tid det tar =)
Det värsta jag vet är föräldrar (och ibland även närstående till föräldrarna) som skryter över att deras barn gör allt så tidigt. "Mitt barn fick tänder före din" "Mitt barn sitter, gör inte din det? Oj.." och blablabla. Och såna som "Men vadå, går han inte än?". Ja, jag kan ju fortsätta i all oändlighet.. Visst är det skoj om ens barn lär sig saker tidigt!, men snälla låt barnen vara just barn. Alla utvecklas olika. Vissa går före andra, men dom barnen kanske pratar senare. Shit the same!? Alla växer upp till slut, thats it =)

Nehe, nu ska jag nog ta med mig prinsen ut på gräsmattan ett tag. Mysa lite på filten, det tycker han om =)

Förresten, nu är det bara 10 dagar kvar, sen åker vi på semester en hel vecka! Jag, Pontus, William, mamma, pappa, bror, Sara, Matte, farmor och farfar. Ska bli så skönt att komma bort ett tag. Få bada i havet och ha allmänt trevligt. Lovely =)

Kommentarer
Postat av: Me

Ja, jag hoppas det blir bra, nu är den iaf köpt. Har oxå tänkt att vi kanske byter eller köper en vagn till sen när den kommer i 1-års åldern o väger en del.

2008-07-09 @ 20:49:38
URL: http://modestiaaparte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl-adress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Vad hade du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0