Att ha ett jobb...

Låg faktiskt och drömde om detta inatt Haha. Man ska vara lyckligt lottad om man har ett jobb. Alla har inte den "lyxen". Vissa söker i flera år utan resultat. Och nu pratar jag om dem som verkligen vill jobba, inte dem som söker lite bara för synens skull, som egentligen inte vill jobba. Som lever på soc. bidrag för att de bara vill gå hemma hela livet. Förstår mig inte på dessa människor. Varför inte göra rätt för sig? Visst finns det dem som inte kan jobba, pga. rörelsehinder osv. Men det är inte dem jag pratar om, utan om fullt friska människor som inte vill ha något med arbetslivet att göra.
Jag är jätteglad att jag har mitt nuvarande jobb, det passar mig som handen i handsken. Och jag hoppas, hoppas, hoppas att sen när Pontus ska gå hemma pappaledig att jag får jobba fullt där. För just nu är det bara timjobb.

Ja, jag ville väl bara skriva av mig lite så här på morgonkvisten! Nu ska jag åka och jobba =)

Kommentarer
Postat av: Milton

Hoppas du får en bra dag på jobbet! Kramar!

2008-05-10 @ 09:32:16
URL: http://miltonvestin.se
Postat av: Milton

Ja, det är trist att Ica ska sluta sälja :(
Men eftersom man har Konsum alldeles här bredvid, så spelar det ingen roll!

2008-05-10 @ 15:20:15
URL: http://miltonvestin.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl-adress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Vad hade du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0