Barnprogram - då och nu

Är det bara jag som tycker att barnprogrammen var bättre förr?
Bumbibjörnarna, Babar, Trasdockorna, Björnes magasin, Alfons, ja bara för att nämna några.
Vissa av dem visas ju idag med, men inte alls lika mkt. Dagens barnprogram tycker jag är mkt mkt tråkigare.
Likadant bolibompa, hälften av det programmet idag är ju inte ens tecknat? Ett barn som försöker säga boll på engelska osv. och som dom sen upprepar 3-4 ggr. Vad har en 2-3 åring för nytta av det? Ett barnprogram ska ju vara underhållande och i "småbarnsregi".  

Vad tycker du om dagens barnprogram, jämfört med förr?

Kommentarer
Postat av: en sån där "ung mamma"

Jag är kanonglad att mina föräldrar spelade in björnes magasin när det gick med riktiga björne, så Ludde kan få se något vettigt barnprogram. De som går nu tycker jag bara är .. jag vet inte, hispiga? inte särskilt barnvänliga de flesta av dom iafl :/

2008-11-18 @ 19:21:24
URL: http://metrobloggen.se/luddesmamma

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl-adress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Vad hade du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0