Det där med att städa...

Läste i tidningen igår en artikel om just städning. Att ett hus som är kliniskt rent oftast är "farligare" för både vuxna och barn, än att man har lite stökigare, eller hur man ska uttrycka det. Helt enkelt "lite skit rensar magen". Nu menar jag ju inte stökigt stökigt, utan t.ex. så är det inte så farligt att ha lite damm o hörnen och så. Så stog det iaf...
Vad anser ni om det?
Jag tycker inte om hem som är helt kliniskt rena, tycker det ser så jädra sterilt ut. Hemtrevligt innebär ju lite stök. Man bor ju lixom där =)

Lyxmiddag blev det inte igår, ingen av oss orka laga mat haha. Så vi beställde hem kinamat istället. Men det är ju oxå lite lyxmiddag, för det är ju så förbannat gott =) Slöade framför tvn och hade det mysigt. En helt ok lördagskväll!

Idag kommer mamma och pappa på lunch/middag (14.30 är ju mellan lunch och middag, så vad kallar man det? Haha). Sen ska pappa hjälpa oss att få upp skåpet i köket, äntligen. Det har stått i hallen och samlat damm nu i 3 veckor..

Nu ska jag snart ta och börja plocka lite här, William for runt som en virvelvind i hela lägenheten igår, så det ser ju ut som det gör! För stökigt för min smak =)

Förresten, så var vi på Ikea igår hela familjen! Handlade lite saker till Williams rum, kastruller och stekpannor och sen lampor till vardagsrummet.

Nej, plocka som sagt!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Brunch, eller mellanmål kanske =)

2008-09-29 @ 15:53:14
Postat av: Milton

Men, nu försvann ju mitt namn och url =) Det va jag som skicka kommentaren! Haha

2008-09-29 @ 15:53:57
URL: http://miltonvestin.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl-adress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Vad hade du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0