Hallå hallå

Haha, William är så söt, så fort man säger "hallå hallå"  tar han första bästa sak till örat (oftast telefon eller tv-dosa) och säger "hallå hallå". Så sött!

Vi vakna här för en timme sen. Brr, börjar bli kallt om mornarna nu!
I veckan ska vi antagligen åka till Lager 157 och se om vi hittar lite fina ytterkläder till allihop. Om dom ens har barnkläder? Det visar sig.

Ikväll ska William sova hos sin mormor och morfar, så jag får en kväll bara för mig själv. Ska bli riktigt härligt, det var ju ett tag sen det hände haha.. Typ 1 1/2 år sen.
Sen imorrn kommer min älskling hem, miss him. <3


Satt och läste lite på ett föräldraforum igår kväll (ett som jag aldrig brukar vara på), och vad irrriterad jag blev.. Det var skryt hit och skryt dit. De som hade barn som var snabba i utvecklingen satt och hånade de som var lite mer sena i utvecklingen. Varför? Jag tycker detta är det absolut larvigaste som finns. Visst kan man vara stolt för sitt barn för att det lär sig saker fort, men hallå? Alla barn lär sig i olika takt, bara för att ett barn går 2 månader senare eller har hälften så många tänder så är inte det mindre värt? Nej usch på dessa föräldrar. Likadant de som försöker "tvinga" fram allt fortare. Skulle kunna babbla på i en oändlighet om detta, men det är ju inte till nån nytta. Ränderna går ju aldrig ur en zebra =)

Nehe, nu ska William få lite frukost, jag med kanske, precis när jag skrev det började min mage att kurra haha.

Ha en trevlig dag!

Kommentarer
Postat av: Milton

Det är kul när barnen gör framsteg. Elliot gör också en massa saker nu.



Jag tror inte att dem "på mammaforumet" skryter över sina barn på ett elakt sätt för att göra andra mammor sårade, utan dem kanske mest är glada och överväldigade av att uppleva sådana saker, och verkligen uppskattar det. Alla är ju olika! Sålänge ingen skrivit att barn som gör framsteg fortare är mer värda, för det stämmer ju inte!

2008-09-13 @ 18:02:47
URL: http://miltonvestin.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl-adress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Vad hade du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0