Helgen som varit

Torsdags
Barnens farmor, faster Nickholina och farbror Milton kom strax efter lunch. Blev lite prat och så innan jag gick upp och hämtade William på dagis. Han såg lite chockad ut när vi kom hem, han är ju inte van att det är folk här när han kommer hem från dagis, haha. Han var lite blyg i början, men efter ett tag kom han i gång.
Barnen fick jättefina presenter, kläder, gosedjur och leksaker. Det tackar dom för!
Lite senare åkte jag, William, farmor och faster till Coopen och handlade hem lite mat och så. Hem och laga middag, sen blev det lite prat och så på kvällen. Nickholina åkte vidare till Flen.
William krånglade lite vid nattningen, ville inte gå och lägga sig utan ville ju vara uppe med allt folk hehe.

Isabelle fick massa prickar på hela kroppen under dagen. Började i ansiktet på förmiddan, sen mot kvällen var det hela kroppen =/. Hon hade lite feber på kvällen, men efter en Alvedon gick den över tack och lov. Hon sov oroligt hela natten.



Fredag
Ringde barnkliniken direkt 7.30, men dom ringde inte upp förrän 8.30. Då skulle hon jag prata med vänta och prata med doktorn som kom vid 9. Men vid 10.30 orkade vi inte vänta på att dom skulle ringa längre, så jag packade in mig och Isabelle i bilen för att åka in till akuten. Men på vägen ringde barnkliniken och tyckte vi skulle komma dit istället.
Prickarna visade sig inte vara någon fara, det var en reaktion på förkylningen och febern. Så det hade inte med salvan till halsen att göra så vi skulle fortsätta med salvan till på söndag.
Hem och så åt vi lunch, sen gick vi ut allihopa till sandlådan. William tyckte det var jättekul att bygga sandkakor med farmor och farbror =)
Efter middagen spelade vi lite yatzy och satt och pratade. Gosade med barnen. Ja, vi gjorde inte så speciellt mycket på hela helgen, tog det mest lungt och skönt =)




Lördag
Dagen började md loppis för mig och William borta i sméhallen. Hittade massa fynd! =) Eller, pappa rättare sagt.
Lagom när vi svängde in på vår gata så somnade William, så vi packade ner barnen i vagnarna och gick bort och åt mjukglass. Underbart väder var det, som alla andra dagar denna helg. Riktig sommarvärme.
På eftermiddan blev det bus i sandlådan igen. =)
Sen åkte farbror Milton till sin pappa, och farmor Madde åkte till sin syster, båda var borta över natten.
Vi tog det lungt där på kvällen, William somnade som en stock 19.15. Men det är klart, han är ju inte van att det sover folk hos oss. Klart han blir uppspelt =) Jag och Pontus somnade ganska omgående oxå, så fort flickorna somnat.




Söndag
Jag och William åkte till Maxi på morgonkvisten och handlade lite, sen hämtade vi upp farmor och åkte hem och fikade =)
Det blev en utedag idag med! William älskar att vara ute, så när det är sånt här kanonväder blir det ju nästan hela dagarna =)
Sen åkte Pontus, William och farmor upp till Pontus mormor och hälsade på. Då passade jag på att städa hela lägenheten. Fattar inte att det blir så skitigt direkt när man har barn haha..
Farbror Milton följde med hit sen igen, så till middag blev det pizza.
Och samma som alla andra kvällar, lite tjatter och så =)




Måndag
Dagen började med lite tvättning. Jädra rännande i tvättstuga, men nästa månad, då måste vi bannemig skaffa en ny maskin. Har inte tid att springa där nere, haha.
Lite kaffe och fika och så, sen åkte jag en sväng till TunaPark för William behövde en ny pyjamas. Fyndade riktigt ordentligt. Den kostade 100kr, men när jag kom fram och skulle betala, så var det visst 70% rabatt =) Så 30kr kostade den, inte illa!
Efter lunchen gick vi ut igen, pratade och lekte och så.
William fick bada sen oxå, dumma oss vi glömde ju bort hans bad igår.
Sen var det dags för farmor och farbror (och faster) att åka hem. Pontus skjutsade dem så de åkte runt 18.30 härifrån.
Jag och barnen kopplade av lite innan det var dags för nattning. Så klart strulade alla barnen bara för jag var själv. William somnade snällt vid 19.30, men vaknade efter en timme och somnade inte om förrän 22.30! Och Linnéa ville inte somna förrän 01.00, zzzz. Isabelle däremot var duktig och somnade runt 21.30, men vaknade och var hungrig PRECIS när Linnéa somnat och jag bäddat ner mig i sängen. Typiskt. Så natten har vart ganska sömnlös.



Vill tacka för en jättetrevlig helg =) Hoppas vi kan ses snart igen.


Kommentarer
Postat av: Milton

Hej! Tack själv för helgen! :) Var kul att träffa alla syskonbarn, hehe! Hoppas ni mår bra!

2009-05-01 @ 09:39:04
URL: http://miltonvestin.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl-adress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Vad hade du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0