Babyboom idag/imorgon?

Nu är vi hemkomna, eller ja för ett tag sen.. Man måste ju äta oxå ;)

CTG:n såg bra ut, hade sammandragningar men inga kraftiga värkar.
UL:et såg oxå bra ut. Båda väger nu nästan 2800g var. Tvåan hade till och med gått om ettan! Det ni..
Sen till det roliga (läs läskiga). Jag är öppen 2-3 cm nu, och tappen var nerkortad till 2 cm. Allt var mjukt och "moget". Läkaren kunde pilla på ettans huvud! Han gjorde en hinnsvepning, och sa att det här sätter nog igång det hela. Eller ja, det har ju redan börjat eftersom jag börjat öppna mig.
Fick en tid på torsdag morgon, så om dom inte har kommit innan det så sätter dom igång det då. Men både läkaren och dom 2 barnmorskorna som var med trodde garanterat att flickorna skulle komma innan torsdag. Vilket betyder idag eller imorgon!
Ni kan nog inte förstå hur jädra nervös jag är.. Trots att jag gått igenom en tidigare förlossning, så är allt som bortblåst. Jag är livrädd för smärtan och allting. Vågar jag föda? Såna tankar snurrar hela tiden nu.. Och det är ju inte bara en som ska ut denna gång, utan två.
Och ni kan ju förstå hur stor min mage måste vara nu, två bebisar på 2800g styck, plus moderkaka och massa fostervatten.. haha. Ser så kul ut =)


Förmodligen sista magbilden från mig!
v 37+5

Kommentarer
Postat av: karro

WOW! hoppas dom kikar ut snart flickorna! jag håller tummarna! kram bubbel på ifokus :)

2009-02-24 @ 15:40:08
URL: http://karrom.blogg.se/
Postat av: Titti

Ja då får vi önska er lycka till!! Hoppas allt går bra!! /Titti

2009-02-24 @ 16:09:17
URL: http://tittiolsson.blogg.se.
Postat av: Mathilda

Wiiiiee, nu väntar jag med spänning här hemma. Kusinen med ;)

2009-02-24 @ 16:12:26
URL: http://mathildav.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl-adress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Vad hade du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0