Vart är ni?

Jaha, idag är det v. 37+3, "samma dag" som William kom till världen! Men inte verkar flickorna vilja komma ut inte.. Vaknade inatt av att jag hade grymt ont i magen, trodde det var på G, men det gick över när jag gick upp och vandrade lite. Börjar starkt tro på att det kommer bli igångsättning... Om dom inte har kommit på torsdag då jag ska till barnmorskan, så ska dom ju börja diskutera det. Om jag mår bra ska vi vänta ett tag till, men ärligt talat - jag mår inte bra. Bara sista veckan har jag blivit som en invalid. Når inte ens golvet.. Kommer knappt in i bilen. Benen och fötterna (och fingrarna) har svullnat något så sjukt mycket så de gör ont varesig jag går, ligger eller sitter. Kramper i benen hela nätterna och ja, fan vet hans moster.. Listan kan göras lång. Får ju inte glömma fogarna.
Och det tar så sjukt mycket på mitt psyke att inte kunna göra så mycket med William. Han undrar säkert varför mamma nästan bara sitter nu för tiden. Men William, jag lovar dig, när dina systrar kommit ut så ska jag busa med dig som aldrig förr. Vi ska göra så mycket kul!

William mår förövrigt lite bättre.. Hade som högst 37,9 i feber igår. Var lite hängigare på förmiddan, men igår kväll efter lite Alvedon och välling ville han INTE SOVA. Han satt och sjöng för oss under hela melodifestivalen, och var superpigg. Det var så skönt att se! Sen helt plötsligt vart det knäpptyst, han hade somnat som en stock mitt i sin skönsång hihi.
Men inatt har han legat och gnytt hela natten, men har inte vart varm. Tror han får återgå till sin egen säng inatt, tror han börjar störa sig av att vi rör oss (på natten) nu när han börjar piggna till. Han har ju fått ligga mellan oss nu när han vart som dåligast.

Ang. melodifestivalen.. Tyckte nästan gårdagens program hade samma klass som det första, skitdåligt.. Eller ja, lite bättre, men inte långt ifrån. EMD var väl den låten som var bäst, men den var långt ifrån bra! Och den där Sofia (tror det var hon) förstår jag inte vad hon gjorde där, detta är väl en svensk melodifestival? Sjung då på svenska (eller engelska). Nej, nästa år blir det nog att bojkotta melodifestivalen, tycker det bara går mer och mer utför. Synd.

Idag tänkte jag plocka lite hör hemma, och kroppen tillåter. Synd att vi inte kan gå ut och leka i all snö som kommit. William bli frisk nu så du hinner åka pulka innan vintern är över =)

Nehe, nu ska jag goa ner mig hos hjärtat i soffan och vänta på att William ska vakna.

Kommentarer
Postat av: Therese

Skönt att höra att dina töser mår bra, förstår att det börjar bli tungt och jobbigt. Ibland är det lite jobbigt att bära på den tryggaste livmodern ;)

Det du skrev om dagarna stämmer nog ganska bra, och efter vecka. 34+0 så är lungorna fullt utvecklade (dvs uppmjukade) så det är min nästa hållpunkt, sen tror jag att det kanske börjar räcka =)

Hoppas att det snart är över för er och att ni ligger hela family five och njuter av lugnet!

Stor Kram

2009-02-22 @ 07:49:22
URL: http://tostberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl-adress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Vad hade du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0