4 timmar på förlossningen..

Gokväll!

En mindre rolig dag, fick vara nästan 4 timmar uppe på förlossningen, all jädra väntan suck..
Ringde dem imorse och rådfråga lite, eftersom jag hade ont i magen igår. Dom tyckte jag skulle komma in på kontroll, trots att jag hade tid på onsdag.

Pontus blev ju hemma med William, men som tur var kunde pappa följa med en stund. Så jäkla drygt att sitta där själv.
Fick börja med CTG, som visade några små små sammandragningar, men inget att oroa sig för sa dom.
När det var dax att flytta på dosan och lyssna på nr 2, kom Anki in! (en gammal väns mamma). Trodde inte hon jobbade kvar. Oj, vilka minnen vi pratade! Var jättekul att se henne. Och hon ojade sig över att jag skulle bli 3-barns mamma, i hennes ögon är jag fortfarande "barnet" hehe.

Senblev det en lång väntan i ett allrum, 1 1/2 timme fick jag sitta där. Pappa var tvungen att åka och jobba.
Sen var det dax för UL. Allt såg bara bra ut, dom växer och står i!! Tvilling 1 väger nu 1937g och Tvilling 2 vägen 1839g, så hon är snart ifatt =)
Och just ja, han skrattade till lite och sa "jag förstår varför du tycker det trycker så mkt neråt". Nu har tvilling 2 lagt sig med huvudet BAKOM 1:ans huvud, så de ligger på samma nivå och trycker. Ja, då förstår ni ju att det trycker på LIITE =)
Gjorde även ett VUL för att se livmodertappen. Det såg oxå bra ut, inget öppnande här inte =) Men han sa att normalstorlek på tappen är 5 cm, min var 4,1cm.. Men han skulle väl påpekat om det var nått tokigt =) Han sa iaf att allt var som det skulle.

Såå, sammanlagt nästan 4 timmar.. Nu är man trött!!
Ska snart gå in och mysa med hjärtat i soffan. Han hade skickat 5 sms när jag väl fick sätta på mobilen igen förut. Det sista var "nu börjar jag bli riktigt orolig, vart är du?". Sötnos! Trots att pappa ringde honom när han åkte och sa att jag blir kvar ett tag. Love you honey!

Kommentarer
Postat av: Therese

Åhh vad skönt att allt var bra med tjejerna, ett litet tag till tycker jag nog att de ska stanna kvar i mammas mage =) Är dock inte avis på att du har två som trycker på därinne, jag tycker det är tungt med en, haha!

KRAMAR

2009-01-19 @ 21:11:03
URL: http://tostberg.blogg.se/
Postat av: Frida

Vad skönt att allt gick bra! Är de bra med dig också?

Har ni snö i Eskilstuna nu? Haha..

Kram på dig!

2009-01-20 @ 14:30:03
URL: http://lovetolove.blogg.se/
Postat av: Arandur

Hoppas du får en bra dag :)

Kolla gärna in min fotoblogg.

Följ den gärna med bloglovin.

2009-01-20 @ 14:34:12
URL: http://arandur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl-adress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Vad hade du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0