Chokladmuffins med Marianne-kulor

Oj, vad goda dom blev =) Så då måste jag ju dela med mig av det smarriga receptet =P


5 dl mjöl
2 dl socker
3 msk kakao
2 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
1/2 tsk salt
1 ägg
2 1/2 dl mjölk
150 g smör
100 g ljus Marabou-choklad
1 påse Marianne-kulor


Blanda alla torra ingredienser.
Vispa ägget lätt och smält smöret.
Blanda smör, mjölk och ägg.
Rör ner det i de torra ingredienserna.
Hacka chokladen och rör ner det i smeten.
Häll i Marianne-kulorna och blanda ordentligt.
Häll i medelstora formar och grädda i ugnen i ca 15 min, 190 grader.

Kommentarer
Postat av: Therese

Åhhh vad kul att du lägger ut lite recept =)

Inget namn alls klart, vi är fruktansvärt förvirrade faktiskt. Eller sambon är det mer än mig, jag börjar få rätt klart för mig vad jag har för önskan.

Nu har vi gjort en varsin lista, där vi skriver upp vilka namn som man gillar sen byter vi lista och stryker de man verkligen inte kan tänka sig och sedan får vi enas om ett av "kanske eller ja-namnen"

2009-01-26 @ 09:23:16
Postat av: Milton

Jo, hehe.. Fast man tröttnar snabbt på honom, tycker jag :D

2009-01-26 @ 12:16:05
URL: http://miltonvestin.se

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl-adress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Vad hade du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0