Sammandragningar och förlossningen

Idag fick vi åka upp till förlossningen igen! Har haft sammandragningar hela veckan. Ajajaj.
Igår bestämde vi oss för att vänta till vår ordinarie tid på måndag, men imorse hade jag så ont så vi åkte upp iaf.

Började som vanligt med CTG. Och idag fick jag ligga med tvilling-ctg:n, äntligen! Den har alltid varit upptagen när vi vart där. Så det var superskönt at bara få ligga en vända, stället för att ligga 20-30 min på varje sida. Nu registrerade dom bägga två samtidigt, supersmidigt =)
Iaf, min läkare kom in och sa att det var lite ojämt på min kurva (sammandragningar) Först sa han värkar, men det hade jag väl inte? Det hoppas jag inte, inte än haha..
Sen kollade han tappen, fick som svar att "den är lite kortare". Hmm... Men jag var inte öppen tack och lov =) Och Tv. 1 var inte riktigt fixerad än.

Sen tog vi Ultraljudet idag oxå, så slipper vi komma på måndag. Dom ligger bättre nu, 2:an har flyttat upp sig lite så dom ligger inte och trycker med huvudena på samma ställe nu, tack och lov. Men 1:an ligger låååångt ner, och det känns kan jag lova!
Bådas flöden var kanonbra idag! Då vart vi glada =) Och växer gör dom oxå, 1:an vägde strax över 2200g och 2:an vägde nästan 2000g.

Fick tabletter som ska stoppa upp mina sammandragningar och förvärkar, så ska äta dom 3 gånger om dagen ända till nästan besök, om 2 veckor. Då är jag i v. 36 och då stannar man inte upp gav. längre, utan då får dom komma när som helst. Men dom kan ju komma nu oxå, tabletterna stoppar inte upp de riktiga förlossningsvärkarna om dom skulle komma.
Så håll nu tummarna att dom iaf stannar till nästa besök =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl-adress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Vad hade du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0