Jobb, tvätt och bak

Har redan hunnit tvätta upp 4 maskiner, och dagen har knappt börjat. Eller jo, den började 5.30 för min del, hehe... Fast jag fuskade lite, 2 av maskinerna körde jag nere i tvättstugan. Det går lite fortare där.

Pontus är iväg och jobbar, och alla barn sover middag, lungt eller vad? Men det blir inte så mycket avkoppling, ska ta tag i vårt sovrum. Inatt ska flickorna få sova i varsin säng för första gången, och för att få in två stycken så måste vi flytta sängen till andra sidan rummet. Men tror inte jag klarar det själv, svintung är den.. Men jag kan ju röja bort alla högar med smutstvätt och allt skit som ligger ivägen så länge hehe...

Så ska jag försöka ta mig tid att få ihop nån kaka eller nått till kalaset imorrn. Mamma skulle baka, men jag hjälper gärna till. Man ställer ju upp för varann =)
Blir lite tufft på dopet bara, mamma och pappa är bortresta dagarna innan, så dom hinner inte hjälpa så mycket. Får se om vi kanske ska fråga mormor om hon kan baka nått. Men det verkar ju inte komma så mycket folk, så det är nog ingen fara. =) Är nästan bara min släkt, och det är ju inte så många längre. 2 av dem är för gamla så dom orkar inte, och sen är det ju farmor som man inte vet med om hon orkar eller ej.

Jaja, nog om det.. Nu ska jag hänga sista maskinen tvätt, sen försöka sno ihop någon lunch så William har nått när han vaknar. Lilla gubben orkade inte hålla sig vaken så han somnade innan lunchen.

Ha en fin dag!
Här regnar det inte, peppar peppar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl-adress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Vad hade du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0