Ilfart till sjukan

Eftermiddagen blev inte riktigt som jag hade tänkt!

KÄNSLIGA LÄSARE VARNAS!

Gick upp för att hämta William på dagis, mådde jättebra. När vi sen var på väg hem, vi hade precis svängt ner på vår gata, så känner jag hur det början rinna (blöda). Ja, ni vet nog vart eftersom jag nyss fått barn. Först tänkte jag bara "det är normalt", men det bara fortsatte, och fortsatte och fortsatte.. Var tvungen att ta hårdare tag om vagnen, då benne vek sig lite. Ringde till Pontus och bad han springa ner och ta William. Det fortsatte rinna och jag såg att byxorna nu börjat färgas röda (trots dubbla bindor).
Väl uppe i lägenheten ställde jag mig i duschen och blodet bara rann och rann.. Efter ett tag kom världens blodklump på ca 10x5cm. Trodde jag skulle dö då jag är väldig känslig för blod och sånt. Pontus fick panik och ringde BB, som ringde till Gyn direkt och sa att jag var på väg. Vid det här laget snurrade det ordentligt i huvet, och blodet bara fortsatte rinna.
Tillslut kom pappa som skulle skjutsa mig till sjukan (Pontus var tvungen att va hemma med barnen, då BVC-tanten ju skulle komma kl 15). Både Pontus och pappa sa att jag var likblek i ansiktet, och det kändes.
Väl uppe undersökte doktorn mig och sa att jag hade en blödning men att det inte var något allvarligt. ?? Det var det enda svar jag fick.. Blodvärdet var nere på 105. Så allt var alltså normalt, enligt henne, så det var bara att åka hem igen. Skulle höra av mig om det hände igen.

Var riktigt skakis där ett tag, trodde ju jag höll på att förblöda ;)
Pontus var itne så kaxig han heller, min fina älskling.

Kommentarer
Postat av: Hanna o Elliot

usch va läskigt! NORMALT är de nog inte! Men bra att de va okej iallafall!

2009-03-11 @ 18:57:33
URL: http://elliotochmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl-adress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Vad hade du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0