Bil helvete!!

Det blev inget mer nlägg igår, det brukar bli så hehe.. När man säger att man ska skriva, sen dyker det upp massor.

Igår morse ville inte William ha någon välling?! Hon ville ha en smörgås direkt, stora pojken! =) Får se om det blir samma visa idag när han vaknar.

Jaha, igår pajade bilen oxå.. I förrgår var växlarna sega, 1:an och 2:an var jättetröga att få i, Pontus sa att det var nått som skulle bytas, så vi skulle fixat det i helgen. Men igår när jag skulle åka iväg en sväng, så släppte hela växelspaken, ja alltså jag fick den ju inte i handen, den släppte där nere nånstans, så spaken var het lös och det gick inte att få i en enda växel.. Morr.. Så nu står viutan bil, kul när man har 3 barn och bor 1 iml utanför stan? Eh, nej! Vi kommer inte ens in till verkstan med den.
På tal om bilar, så var vi och tittade på en bil igår! Men den var inget att ha, dom hade sagt i telefon att det var en liten spricka i framrutan (vilket vi kunnat leva med, det hade vi på Volvon oxå när vi köpte den), att det var lite lack avskavt på bagageluckan och att ena baklyktan var trasig. När vi kom dit visade det sig att det var EN STOR spricka över hela framrutan, lacken var avskavd på ca halva bagageluckan, både en framlykta och en baklykta var trasiga, hela motorhuven var full med stenskott (fattar inte hur man kan få SÅ mycket stenskott), massor med repor i lacken och jätterostig under... Varför inte uppgett allt när vi ringde så slapp vi göra oss besväret att åka och titta... Och det var en -98, hur kan man hinna misssköta en så pass ny (okej, ganska gammal, men jämfört med våran traktor är den ny hehe) bil? För den var i mycket fulare skick än våran skrutt. Jaja, det går nya tåg!

Nehe, nu var det långt här, måste hinna med lite kaffe innan barnen vaknar =)
Just ja, jag ska börja jobba på måndag! Wohoo.. Som jag saknat det. Fast ska bara uppdatera mig lite på måndag, det har tillkommit massa saker och så som jag inte hållt på med. Sen kommer jag bara köra mina lördagar till att börja med. Vill inte vara borta för mycket från barnen eftersom flickorna är så små. Men jag hoppas hoppas hoppas jag får jobba mer sen efter sommaren. Ett halvtidsjobb skulle ju inte sitta fel.

Här är förresten kläderna barnens mormor köpte åt dem igår, förrutom mössorna, dom köpte jag.
 








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl-adress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Vad hade du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0