Helvetisk morgon

Godmorgon!

Igår var en minst sagt upplevelserik morgon. Jag skulle ut och vattna blommorna på balkongen, och Pontus följde med för att röka. William står som vanligt innanför och rycker lite i handtaget, haha.. När vi ska gå in, har han på nått vänster lyckats komma åt spärren och LÅST balkongdörren innifrån! Nej, vi kom inte in. På spisen stog flickornas flaskor på kokning. Panik med andra ord. Vi drog och vi slet, ringde ner till kontoret och fick till slut tag i en av vaktmästarna. Han skulle komma direkt. Det tog 4-5 minuter och han dök inte upp, då kan jag säga att jag var i upplösningstillstånd. Tur att William höll sig snällt i köket. När vi precis bestämt oss för att krossa rutan, kommer vaktmästaren. Tack och lov! Flaskorna var sönderbrända, det skulle nog inte dröjt länge innan det hade börjat brinna =/ Som tur var hade både Isabelle och Linnéa somnat. Bilderna spelades upp i mitt huvud att båda två låg och gallskrek under dom få minuter (som kändes som flera timmar) vi var utelåsta.

Tokiga lilla William =) Ja, då har man vart med om det oxå.

Till idag då, eller inatt. Isabelle vaknade runt 01 och var helt otröstlig. Hon grät och skrek, grät och skrek om vartannat. Ville inte äta. Tror hon hade (har) magknip, stackaren. Hon lyckades somna och sov en 4 timmar, sen satte det igång igen. Imorse hade hon lite feber, men efter en alvedon somnade hon och sover nu som en gris. Får hoppas hon mår bra i magen när hon vaknar. Lilla gumman!

Nu ska jag göra iordning William för dagis, sen blir det plock och städ här som vanligt. Ikväll är det utvecklingssamtal på dagis, ska bli spännande att se hur vår lilla pojke sköter sig, hehe. Fast, det vet vi ju redan att han gör =)

Kommentarer
Postat av: Elin (Edvinsmamma)

Haha, vilken morgon!

Kan tänka mig paniken, men jag förstår om ni skrattar åt det nu ;)



Tänkte tipsa om en ny rolig tävling på min blogg: http://edvinsmamma.blogg.se/2009/may/fredag-och-tavlingsdags.html :)



Kram

2009-05-08 @ 14:13:41
URL: http://edvinsmamma.blogg.se/
Postat av: Sandra

Hej!

Tänkte bara titta in och säga hej. Jag läser fortfarande din blogg ofta men är väldigt dålig på att uppdatera min egen... Men idag har jag faktist skrivit lite så du kan kika om du vill. Såg att du frågade om nätterna förut och det finns svar på det i bloggen :-)

Hoppas att ni mår bra. Kram

2009-05-08 @ 22:55:51
URL: http://mammasandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl-adress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Vad hade du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0