Jobb och shopping - stress stress stress

Oj, vad mycket det har vart idag..
Började dagen med att försova mig. Mina väckarkloc´kor (Isabelle och Linnéa) brukar alltid vakna till mellan 6-6.30 för mat, och då knatar jag upp. Men icke idag. För ovanlighetens skull sov dom hela natten och jag vaknade fem över 7 och dom sov fortfarande. Jag hade tänka börjat jobba kl 7.. Så det var bara masa sig upp och kasta i sig kaffe, dra upp Pontus och sen sticka iväg.
Var klar strax efter 13, hem fort och dricka kaffe, duscha och pussa på mina älskade barn, sen kom mamma och pappa och var barnvakt. Jag och hjärtat styrde bilen mot Västerås city. Första stopp var Ikea. Det enda vi fick med oss från inköpslistan jag skrev igår, var Williams aktivitetsleksak, minikastrullerna och mugg,tallrik& hakklapp till flickorna, resten var slut haha.. Så kan det gå. Fast den där dörrkedjan glömde vi. Typiskt. Men vi fick hem lite annat smått och gott ändå, massa värmeljus och blockljus, en lykta, julgranskulor och julservetter. Ja, det var nog allt. Nej just ja, en matstol till oxå. =)
Vi hoppade in en sväng på ToysRus, köpte en varsin julklapp till barnen. Sen vidare mot Nisses och Biltema. Ja, ni kan ju gissa vem av oss som gick in vart =). På nisses hittad jag den där efterlängtade hjärtljusstaken, köpte även en till mamma. Blev även en julgransmatta, och några julklappar. Hohojaja, vad det kan dra iväg ibland. Stressa hem sen för vi var borta längre än vad vi hade räknat med, för att efter en halvtimme hemma komma på att vi hade glömt köpa blöjor till William. Så nu har jag vart i affärn oxå.
Ja, det var vår stressiga dag det haha....

Nu ska jag varva ner lite och slå in lite julklappar.
Hoppas ni får en trevlig kväll!

Kommentarer
Postat av: Tant Ulrika

Ny dundertävling hos Tant:



http://uj76.blogspot.com/2009/11/tant-lottar-ut-ett-presentkort-vart_26.html



..med både presentkort o "julpaket" i prispotten =)

2009-11-26 @ 10:31:03
URL: http://uj76.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl-adress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Vad hade du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0