So much to do, so little time.

Ja, därför blir bloggen lite lidande, tyvärr.
Tänkte rabbla upp lite vad som hänt sen sist.

I torsdags - William fick ledigt från dagis, för vi hade återbesök på barnkliniken hos Jaana. Mamma följde med, till Williams stora glädje. Vi pratade lite hur det gått med andningen och medicineringen och så. Pratade även lite om grissjukan, vilket lugnade mina nerver lite. Så tog hon ett pricktest (allergitest) på honom, mot katt, hund och häst. Idag gav det inget utslag, men hon skrev ut en medicin han ska ta om han nu skulle träffa några katter. Hon tror starkt på att han är allergisk mot just katter. Han har ju reagerat ett X antal gånger, med irriterade ögon och snuva. Tiden får utvisa om det är nått som växer bort. Får hoppas på det! Dock känner/träffar vi ju ingen som har katter, så det är ju bara bra. Vill ju inte utsätta honom i onödan. Hund går iaf bra, dom vi har träffat på iaf!

I fredags - började jag dagen med att jobba 3 butiker. Sen var det bara mys hemma resten av dagen. Avslutade kvällen med att titta på Idol. Tack och lov att Eddie äntligen åkte ut! Hans röst håller inte för fem öre och stundtals (som förra fredan) sjunger han riktigt, riktigt falskt. Förstår inte varför han höll sig kvar så länge.. Fast det blir väl så när det är tittarna som röstar, haha..

I lördags - Jobbade jag först som vanligt. Var inte så mycket att göra, så jag var hemma skapligt. Försökte få Williams bus att sova middag, men han totalvägrade. Så vi satte igång och bakade pepparkakor! William var mest intresserad av att köka upp degen, men några små fina gubbar fick han till =) Han tyckte det var jättekul att få sitta och "grisa". Efterdet körde jag igång ett bullbak oxå, och dom blev gudomligt goda. Måste erkänna att mina bullar är nått utöver det vanliga ;) Haha, lite självgod måste man faktiskt få vara. Kvällen avslutas det en hyrfilm, som varken jag eller hjärtat orkade se klart på, så vi får ta det idag istället.


Idag står det städning på schemat, usch och fy. Men, sånt måste göras det oxå!

I eftermiddag kommer mamma och pappa hit och mumsar pepparkakor och bullar.

Vi har även träffat barnens farfar (Pontus pappa) en del på sista tiden! Hjärtat tog äntligen modet till sig att kontakta honom igen. Och tur var väl det. Vilka missförstånd det har legat bakom.. Man har fått höra så mycket, från folk och fä, och allt visade sig vara lögner.. Nu vet vi sanningen, och jag kan säga så mycket som att vi blev ju inte så förvånade... Tanken fanns där hela tiden, tror jag. Ne, vissa människor tar verkligen priset.

På tal om nått helt annat, Linnéa ställde sig upp i sängen igår kväll, haha. Vi la in dem för att sova, efter en kvar ca så hör vi Linnéa lite halvt ledsen så vi går in. Då står hon där mot kanten och kommer inte ner, lilla gumman =)

Nehe, nu ska jag kika runt bland favoritbloggarna.
Hoppas ni får en trevlig söndag!


William för 2 år sen <3

3 månader gammal


Kommentarer
Postat av: linda

Ja vi bor i eskilstuna, gör ni med det?

Nej det är lite tråkigt vi känner inte heller några "par" här som har barn än iaf . men jag har några mammor jag träffar då och då som jag lärt känna via föräldra grupp :)

Men det är tråkigt vore roligt att umgås med andra par som också har barn !

Hur många år är det mellan er första och tvillingarna?=)

2009-11-15 @ 09:18:48
URL: http://liinda016.blogg.se/
Postat av: linda

jaha vad mysigt att bo lite längre ut.. bor ni i hus då eller?=)

Vi bor i årby just nu, inte världens bästa område men det får duga i lågkonjukturen :P

Okej, var det jobbigt i början när tvillingarna var små och han fortfarande var "liten"? för alla säger jämt " ni kommer få ett helvete ni kommer ha det så jobbigt osv osv osv" så man blir ju vettskrämd.

2009-11-15 @ 10:47:22
URL: http://liinda016.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl-adress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Vad hade du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0