Uppe med tuppen

Idag behagade jag vakna kvart i 6? Pigg som en mört och kunde inte somna om. Så det lär ju va nån som kommer vara trött ikväll, haha..
Var nyss inne och skickade upp hjärtat oxå, eftersom målaren kommer snart. Nu är det vårat blivande sovrum som ska tapetseras. Dom var här i fredag och spacklade, skitdåligt gjort. Dom hade struntat att kapa av alla pluggar som satt i väggarna och har inte spacklat över alla hål runt fönstret. Det ska dom få höra. Slarvjobb, kallar jag det. Men det blir väl så när man bara är här i 10 min? Så tar dom väl betalt för en halvdag. Nåja..

Flickorna är lite smårossliga. Snoriga fortfarande (har vart i över 2 veckor nu till och från..) och hostar ibland. Men ingen ihållande hosta som tur är, och ingen har haft feber. Så förhoppningsvis är det bara en långdragen förkylning. Williams hosta är iaf över, skönt det. Kom och tänka på att vi har kommit väldigt lindrigt undan med just feber på våra barn. William har bara haft det en gång, när han precis hade börjat på dagis. Och den var aldrig över 40 grader. Isabelle fick feber i 2 dagar när hon var 1 månad, och Linnéa när hon var 2 månader. Sen har det bara vart småförkylningar. Det tackar jag Gud för. Det är jobbigt att se sitt barn sjuk!

Idag ska jag pyssla lite här hemma hade jag tänkt. Organisera lite i garderoberna, det kan behövas. Rensa ut lite urvuxna kläder i Williams garderob. Så är det som vanligt, tvätt, tvätt, tvätt haha.. Det kommer man aldrig ifrån.

I morgon ska jag banne mig ta mig i kragen och åka ut och börja städa i gamla lägenheten. Det börjar bli ont om tid.

Vad ska ni göra en dag som denna?

Vi skulle fota till julkorten här om dagen. Inte det lättaste, haha.
Kan säga att det blev många såna här kort innan vi fick till ett någorlunda som vi kunde använda =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl-adress: (publiceras ej)

Din blogg/hemsida:

Vad hade du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0